BARD PR – Reklama na dobro?

boy-984293_1280Abychom se trochu představili, připravili jsme pro vás rozhovor pro markeťácký časopis Drtivý dosah, založený na “podjebávačských” otázkách vypečených kamarádů. S grácií sobě vlastní nás zpovídala redaktorka Blanka Neposedná.

Ahoj kluci, zubíte se mistrně, to jo. Úsměv vám ale služby neprodá. Zkuste mi popsat BARD PR v několika větách. V čem se liší od jiných agentur?

Ta myšlenka je vlastně docela jednoduchá. BARD se specializuje na klienty, kteří chtějí změnit kus světa kolem sebe k lepšímu. Nic víc, nic míň. Když jsme přemýšleli, kdo to vlastně je, našli jsme tři cílovky. Neziskovky, sociální podnikatele a firemní CSR projekty. Dveře má u nás ale otevřené každý, kdo má dobré úmysly. Nechceme skákat na špek neupřímným leštičům karmy, ale dělat věci, které v sobě mají kus toho havlovského srdíčka.

Není to s těmi dobrými úmysly trochu problematické?

Tak určitě. Dobro je ideál. Se vším, co k tomu patří. Co je dobré pro jednoho, nemusí být dobré pro druhého. V základu ale přeci jen musí být ten dobrý úmysl. To je pro nás zásadní. S firmou, která si pomocí CSR pouze snaží spravit špatnou reputaci, do spolupráce nepůjdeme.

No dobře. To je moc hezký, že si chcete vybírat klienty. Jenže co jim tedy můžete nabídnout? Proč by si měli vybrat zrovna vás?

Jsme děti nezisku. Už od školy budujeme specifické know-how, sledujeme lokální i zahraniční trendy, zkoumáme, síťujeme a makáme přímo na barikádách. Troufáme si tvrdit, že díky naší zkušenosti dokážeme naše klienty lépe pochopit, vcítit se do jejich způsobu komunikace a analyzovat často velmi specifické možnosti a potřeby.

Jak to celé vzniklo? Kdo vlastně v tuto chvíli vaší agenturu tvoří?

Bardí jádro tvoříme ve dvou – Jožka Petr a Petr Freimann. Poznali jsme se při studiích neziskového sektoru na UK. Tak trochu žereme všechny dobré způsoby, jak komunikovat projekty zaměřené na pozitivní společenskou změnu a oba si myslíme, že přes znatelný pokrok, se to v ČR pořád ještě moc neumí. Máme tu několik komunikačních lídrů mezi firmami a neziskovkami, ale pořád se jedná o poměrně úzkou skupinu. Pár let to trvalo, ale nakonec jsme si sedli a řekli si, že s tím zkusíme něco udělat. Pár klientů už za sebou máme, tak jedeme dál a chceme zvýšit kadenci.

To zní dobře! Koho dalšího najdeme ve vašem týmu?

Pořád se síťujeme a obklopili jsme se dobrým externím týmem, který nám dokáže poradit nebo zpracovat některá konkrétní zadání lépe, než bychom to dokázali sami. Spolupracujeme například se zakladatelkou sociálního podniku Pragulic Terezou Jurečkovou nebo dokumentaristou Mišem Gálikem. A samozřejmě máme v plánu růst a přitáhnout další lidi a s nimi i nápady a energii. To bude ale chvilku trvat.

Viděla jsem váš web. Docela ujde.  Ale co ten copywriting? Není to trochu ujetý?

Skvělá otázka! Zpětné vazby máme různé. Někomu to přijde odvážné, jinému buranské. Každopádně jsme to prostě my – dva prostořecí žoviální floutci. Nechceme se tvářit jinak. Určitě ale nemáme v plánu vlastní identitu cpát našim klientům. Při spolupráci je pro nás podstatné, abychom se naladili na stejnou vlnu a v rámci komunikační strategie zvolili takový obsah a formu, která bude v souladu s chutí a přesvědčením klienta.

No tak to by šlo. Pomalu vám začínám fandit. A jaké před sebou máte výzvy?

Pro každou z našich cílovek vidíme výzvy trochu jinde. U neziskovek je to realizace kampaní, které jsou úspěšné nejen z hlediska PR, ale i marketingu. To znamená, že kromě uznání přináší organizaci i potřebné zdroje, například v podobě dobrovolníků či finančních darů.

Co se týče sociálních podniků, chceme přispět především k rozvoji tohoto konceptu u nás. Sociální podnikání tu sice v posledních letech zapouští kořeny, ale ve srovnání se západní Evropou a USA, máme pořád co dohánět.

No a pak tu máme CSR, kde jako velkou výzvu vnímáme především budování opravdu smysluplných partnerství mezi firmami a neziskovkami. Jako opravdu smysluplných! (poprvé slyším pořádný bardí smích, pozn. autorky)

Poslední otázka než vás půjdu olíbat na facebooku a pososat váš newsletter. Proč vlastně BARD? To jako Simpson?

Bardi byli vypravěči příběhů a zpěváci, známí z galské a britské historie a mytologie. Putovali od vesnice k vesnici nebo se nechávali najímat na dvorech panovníků. Byli nositeli lidové tradice, ovládali umění komunikace a v příbězích často oplývali určitým druhem magie, která jim pomáhala učinit jejich vyprávění neodolatelným. Pro PR agenturu docela dobrá značka, ne? Tak utíkejte olíbat ten facebook :-).

Díky za rozhovor, BARDi!

 

RSS
Facebook0
Google+0
http://bardpr.cz/reklama-na-dobro/

About the author: Jožka Petr